Frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna angående försäljning, användning med mera.
Hittar du inte din fråga här? Kontakta oss då på info@smartakuponger.se.

Användning

  • Kan rabattsamlingen delas tex. med familj/vänner?

    Absolut dela med familj/vänner genom att ge dem din aktiveringskod. Det går även dela genom att du delar den mejladress och ditt valda lösenord som du loggade in med.

    Varje person som du vill dela med laddar ner appen från Google Play eller Apstore och klickar sedan på logga in med aktiveringskod eller mejladress.

  • Jag har inte värdekodskortet kvar. Hur gör jag då om jag vill dela rabattsamlingen med familjen?

    Om du är inloggad hittar du aktiveringskoden under inställningar (huvudsymbol uppe i appens högra hörn) och klicka in på redigera profil. Här kan du se vilken epost du använde och här kan du ändra lösenord. Här ser du även din aktiveringskod som du delar med familj/vänner.

  • Får jag fler rabatter om jag delar rabattsamlingen?

    Varje rabattsamling (värdekod) kan delas på flera telefoner men förbrukas en kupong så släcks kupongen på samtliga telefoner som använder samma värdekod. Först till kvarn!

  • Varför frågar ni efter mejladress när jag loggat in första gången med en värdekod?

    Det gör vi för om du tappar/slänger bort din värdekod och du inte angett din mejladress så kan vi inte skicka dig en ny. Har du angett din mejladress och byter telefon och laddar ner appen igen så kan du logga in med din mejladress och fortsätta använda din rabattsamling.

  • Under vilken tidsperiod gäller SmartaKuponger?

    Det kan variera beroende på vilket område. Vi har två olika tidsperioder, antingen från 1 sept till 30 sept eller 1 mars till 31 mars. Du ser giltighetstiden i ditt område i kassan.

  • Gäller SmartaKuponger på flera orter i Sverige?

    SmartaKuponger finns just nu i Örebro, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi utökar hela tiden med nya områden och tipsa oss gärna om ditt område.

  • Jag köpte SmartaKuponger förra året och köper en ny värdekod i år. Kan jag använda båda på min telefon?

    Köper du en ny värdekod går du in på redigera profil och klicka på värdekod och lägg till värdekod. Då ligger båda värdekoderna på ditt konto och du kan själv välja vilken av rabattsamlingarna du vill använda. När den gamla går ut så försvinner den från dina värdekoder.

  • Kan jag ha flera aktiva värdekoder på min profil?

    Ja det kan du ha. Gå in på redigera profil, klicka vidare på värdekod och välj vilken värdekod du vill använda & spara.

Appen

  • Jag har tekniska problem att använda en kupong. Vad kan det bero på?

    Se till att du har platstjänster påslaget på din telefon. Platstjänster måste vara påslaget för att kupongen ska kunna förbrukas.

    Kupongerna kan inte förbrukas om man inte befinner sig inom företagets verksamhetsområde.

Övrigt

  • Jag har tekniska problem att använda en kupong. Vad kan det bero på?

    Se till att du har platstjänster påslaget på din telefon. Platstjänster måste vara påslaget för att kupongen ska kunna förbrukas.

    Kupongerna kan inte förbrukas om man inte befinner sig inom företagets verksamhetsområde.

  • Jag är ett företag som skulle vilja vara med i rabattsamlingen. Hur gör jag?

    Kontakta oss på SmartaKuponger info@smartakuponger.se

  • Jag har tips om hur SmartaKuponger skulle kunna förbättras.

    Kontakta oss på SmartaKuponger info@smartakuponger.se

  • Vi är en förening som skulle vilja sälja SmartaKuponger, hur gör vi?

    Kontakta oss på SmartaKuponger info@smartakuponger.se

  • Hur stor ersättning får vår förening för att sälja SmartaKuponger?

    Den kostar 220kr och 120 kr går till föreningen.